Reklamační řád


Tento Reklamační řád upravuje podmínky a způsob reklamace vad ortodontických a stomatologických výrobků (dále jen „výrobky“ nebo „výrobek“) zakoupených od naší společnosti:

Svět rovnátek s.r.o., se sídlem Nad Vršovskou horou 1423/10, Michle, 101 00 Praha 10, IČO: 186 27 218, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 1857, telefon: + 420 220 910 920, kontaktní email: info@svetrovnatek.cz (dále jen „Svět rovnátek“).

1. Za jaké vady výrobků odpovídáme?

Svět rovnátek odpovídá za to, že výrobky při převzetí nemají vady. To znamená, že výrobky:

  • mají vlastnosti, které byly mezi námi ujednány, které popisujeme nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu výrobků, případně vlastnosti obvyklé;
  • jsou v odpovídajícím množství;
  • vyhovují požadavkům právních předpisů.

2. Instruktáž k užívání výrobků

K výrobku Vám byla předána Instruktáž k jeho užívání (dále jen „Instruktáž“). Je zapotřebí, abyste Instruktáž pečlivě dodržovali a řídili se všemi pokyny, které jsou v ní obsaženy.

3. Jaká je záruční doba?

Záruční doba činí dvacet čtyři (24) měsíců od převzetí zboží, není-li na našem webu nebo v dokumentech přiložených k výrobku stanovena delší záruční doba.

Projeví-li se vada výrobku až po dvanáct (12) měsících, tj. v druhém roce jeho užívání, bude na Vás jako spotřebiteli podat důkaz o tom, že zboží bylo vadné již z výroby.

4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

Práva z vadného plnění Vám nenáleží v následujících případech:

  1. nedodržování pokynů uvedených v Instruktáži, tj. zejména:
    • nesprávná a/nebo nešetrná manipulace s výrobkem v ústech, v důsledku čehož dojde k jeho poškození, včetně nesprávného a/nebo nešetrného sundávání a nasazování výrobku
    • deformace výrobků způsobená nesprávnou manipulací s nimi mimo ústa (tvar může ovlivnit horká voda, oheň, velký tlak, silné tahy apod.)
    • nedodržování termínů předepsaných prohlídek na našem pracovišti (nevztahuje se na nedodržení termínu v důsledku nemoci či jiné nenadálé události, ale je potřeba předepsaný počet prohlídek absolvovat, a to plus mínus v předepsaných intervalech, aby se mohlo včas reagovat na případné komplikace)
    • nesprávná péče o výrobek a nesprávná a/nebo nedostatečná dentální hygiena (při každé kontrole rozhodne lékař podle stavu ústní dutiny o nutnosti zákroku dentální
      hygienistky, zlepšení domácí péče o výrobek apod.)
  2. poškození výrobku úrazem, jakož i v případě vad vzniklých nesprávným nebo nevhodným užíváním výrobku (kousání do skla, kostí apod.)
  3. vady způsobené změnou zdravotního stavu (Příklad: Po 5 měsících od převzetí výrobku Vám praskne korunka nebo je potřeba ošetřit rozsáhlý kaz a výrobek je potřeba upravit, popř. znovu vyrobit, aby seděl správně. V tomto případě si náklady na úpravu výrobku nebo zhotovení nového výrobu nesete sami, neboť došlo ke změně zdravotního stavu, který se před ošetřením nemohl předpokládat.)
  4. zásah třetí osoby – stomatologa nebo dentální hygienistky na cizím pracovišti (poškození kosti nebo zubu, poškození dásní apod.)
  5. pohyb zubů v průběhu léčby a/nebo v retenční fázi (v průběhu léčby a/nebo v retenční fázi se může stát, že dojde k neočekávanému / neplánovanému pohybu zubů a je třeba výrobek upravit nebo zhotovit výrobek nový)
  6. zamlčení zdravotního problému nebo zlozvyku při anamnéze, který může ovlivnit léčbu podstupovanou ve Světe rovnátek
  7. opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (dále jen „běžné opotřebení“).

5. Co je běžné opotřebení?

Běžným opotřebením rozumíme mírné a postupné zhoršení stavu výrobku způsobené jeho obvyklým používáním.

Příklady běžného opotřebení výrobků:

  • poškrábání v případě, že trpíte bruxismem (skřípání zubů);
  • zabarvení výrobku;
  • aromatizace výrobku;
  • nánosy plaku a zubního kamene na výrobku;
  • prokousnutí výrobku v důsledku silného zatínání zubů.

6. Jaká práva z vadného plnění máte?

Odstranitelné vady – v případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada výrobku, pro kterou nemůže být výrobek řádně používán, a tuto vadu lze odstranit, máte právo na bezplatné odstranění takové vady. Není-li takový postup možný, můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy, která byla mezi Vámi a Světem rovnátek uzavřena.

Neodstranitelné vady – v případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobky mohly být řádně užívány jako výrobky bez vady, máte právo na výměnu výrobku, na přiměřenou slevu z ceny výrobku anebo máte právo od smlouvy, která byla mezi Vámi a Světem rovnátek uzavřena, odstoupit.

7. Jak postupovat při reklamaci?

Reklamaci u Světa rovnátek uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.

Reklamaci lze uplatnit emailem či jinak písemně, a to včetně popsání vady a jejího nafocení, tam kde je to možné, a návrhu na způsob jejího řešení. Reklamační lhůta začíná běžet ode dne převzetí výrobku/sady výrobků. Datum každého převzetí je zaznamenán ve Vaší zdravotní kartě, pročež není potřeba z Vaší strany nijak dokládat.


Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy byl Světu rovnátek oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady.


Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme jinak. O uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, a to prostřednictvím emailu.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od dne 1.1.2025

Discount 2 000 CZK is active